یک زوج مسجدی زندگی مشترک خود را از مسجد آغاز کردند 

یک زوج مسجدی زندگی مشترک خود را از مسجد آغاز کردند 

تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰
حجت الاسلام محمدرضا شهدادی گفت: هم زمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) جشن ازدواج یک زوج مسجدی برگزار شد.

حجت الاسلام «محمدرضا شهدادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: هم زمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) جشن ازدواج یک زوج مسجدی برگزار شد.


امام جماعت مسجد امام علی (ع) شهر جیرفت بیان کرد: از نیروهای های فعال مسجدی هستند که تصمیم گرفتند زندگی مشترک خود را در کمال سادگی از یک مکان معنوی همچون مسجد آغاز کنند تا الگویی برای سایر جوانان باشند.


وی ابراز کرد: روز اول ذی ‌الحجه، سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) بوده که در تقویم رسمی کشور به نام روز ازدواج نام‌گذاری شده است و پیوند این زوج در مسجد می تواند بهترین الگو برای زوج های جوان و مومن باشد.


حجت الاسلام شهدادی اظهار کرد: ازدواج آسان و ساده، میراث اهل بیت (ع) است همان طور که حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به ساده ترین روش ممکن زندگی مشترک خود را آغاز کردند.


امام جماعت مسجد امام علی (ع) شهر جیرفت از مسجد به عنوان یک پایگاه مهم اجتماعی در دین اسلام، یاد کرد و افزود: مسجد علاوه بر این که مکانی برای عبادت و کمک به نیازمندان است می تواند بستری برای برگزاری ازدواج آسان و کم هزینه زوج های جوان نیز باشد.


وی با بیان این مطلب که پیامبر اکرم (ص) فرمود؛ بهترین ازدواج، آسانترین آن است، اضافه کرد: ازدواج آسان در صورت اراده زوج ها امکان پذیر است و می توان گفت؛ نوعی مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است.


حجت الاسلام شهدادی عنوان کرد: متاسفانه ترویج ازدواج های لاکچری، سن ازدواج را بالا برده و هزینه های کمرشکن یک عامل بازدارنده بر سر راه ازدواج جوانان است.


امام جماعت مسجد امام علی (ع) شهر جیرفت ادامه داد: بازگشت به سبک زندگی ایرانی - اسلامی که بر مبنای رهنمودهای رهبری انقلاب است می تواند گره گشای بن بست ازدواج نسل جوان باشد.


وی تاکید کرد: ازدواج آسان مایه خیر و برکت زندگی زوجین است و موجبات تحکیم بنیان خانواده ها می شود و در کنار آن زوجین باید برای خوشبختی و پایداری زندگی هم کفو و هم شان یکدیگر باشند.

 

حجت الاسلام شهدادی در خاتمه یادآور شد: با توجه به شرایط کرونایی جشن ازدواج آسان این زوج مسجدی در عین سادگی با رعایت کامل نکات بهداشتی و با حضور والدین زوجین برگزار شد و هم زمان از طریق لایو اینستاگرام سایر اقوام زوجین مهمان این جشن بودند.

پایان پیام/ 586